We!Design!Fractions: ένα επιτραπέζιο παιχνίδι συμμετοχικής σχεδίασης για τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής για τα κλάσματα

Στην έρευνά μας παρουσιάζουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι συμμετοχικής σχεδίασης με μαθητές δημοτικού για την δημιουργία μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής για τα κλάσματα. Το επιτραπέζιο παιχνίδι We!Design!Fractions εμπνέεται από την θεωρία των συμμετοχικών σχεδιαστικών παιχνιδιών και το πλαίσιο σχεδίασης επιτραπέζιων παιχνιδιών We!Design&Play. Το παιχνίδι αποτελείται από α) ένα επιτραπέζιο ταμπλό πάνω στο οποίο μετακινούνται πιόνια και β) από κάρτες που περιγράφουν τρόπους για την παραγωγή ιδεών για την διδασκαλία των κλασμάτων. Για την πιλοτική αξιολόγηση του παιχνιδιού διεξάχθηκαν 3 συνεδρίες συμμετοχής σχεδίασης διάρκειας 3,5 ωρών κατά μέσο όρο και σε κάθε συνεδρία συμμετείχαν 4 μαθητές της έκτης δημοτικού και ένας συντονιστής. Οι μαθητές έμειναν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τη συμμετοχή τους σε όλη τη διάρκεια των συνεδριών, έκριναν θετικά τις παραγόμενες ιδέες για τα κλάσματα, και εκτίμησαν ότι μέσα από αυτές μπορεί να δημιουργηθεί μία χρήσιμη και πρωτότυπη εφαρμογή, πιο διασκεδαστική και με παραδείγματα που είναι πιο κοντά στους ίδιους. Η έρευνά μας επιβεβαιώνει ότι το πλαίσιο των συμμετοχικών σχεδιαστικών παιχνιδιών μπορεί να εφαρμοστεί και για το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών αναπαραστάσεων σύνθετων γνωστικών αντικειμένων.
(Πλήθος ανακτήσεων: 33)