Oι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα Ολιγοθέσια Σχολεία: Το Παράδειγμα του Διθέσιου Δημοτικού Σχολείου Δαματριάς

Στη σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη με την αξιοποίηση των «μέσων του κυβερνοχώρου», συντελούνται νέες διδακτικές διαδικασίες και διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο από εκείνο της παραδοσιακής εκπαιδευτικής πρακτικής. Tα ολιγοθέσια σχολεία αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό από τις σχολικές μονάδες στην Eλλάδα και βρίσκονται κυρίως σε απομακρυσμένες αλλά και σε κοινωνικά αποκλεισμένες περιοχές. H συνδιδασκαλία είναι μια προβλεπόμενη διαδικασία από το αναλυτικό πρόγραμμα για τα σχολεία αυτά και παράλληλα η σημαντικότερη διδακτική στρατηγική που δεν προβλέπεται για τα πολυθέσια σχολεία. Λόγω της ιδιαιτερότητάς των σχολείων αυτών περίπου το 40% του διδακτικού χρόνου κατανέμεται στις σιωπηρές εργασίες. Oι TΠE θα μπορούσαν να γίνουν τα ωφέλιμα μέσα για τη δημιουργική αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου των παιδιών, αυξάνοντας τις επικοινωνιακές τους δυνατότητες. Παράλληλα θα μπορούσαν να γίνουν τα μέσα πρόσκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων, υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους. Στην παρούσα μελέτη περίπτωσης παρουσιάζονται οι διαπιστώσεις από τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών την περίοδο των σχολικών ετών 1999-2001, στο συγκεκριμένο διθέσιο Δημοτικό Σχολείο.
(Πλήθος ανακτήσεων: 927)