Nέoι και διαδίκτυο: χρήση και πρακτικές στο σχολείο

Η παρούσα εργασία αποτελεί τμήμα μεγαλύτερης εμπειρικής έρευνας που επεξεργάστηκε ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, τα οποία συγκέντρωσε με ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις νέων ηλικίας 12-18 ετών από δέκα χώρες. Διερευνά σε δείγμα 898 εφήβων, από σχολεία της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής, τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στο σχολείο. Βασικά συμπεράσματά της είναι ότι ενώ τα σχολεία όλης της χώρας έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, το διαδίκτυο δεν αποτελεί μέρος της καθημερινότητας στην τάξη. Για το μαθητή το διαδίκτυο είναι διασκέδαση, ψυχαγωγία και χαλάρωση. Σε αυτή την αντίληψη συναινεί και ο εκπαιδευτικός, ο οποίος όταν το χρησιμοποιεί το κάνει για παιγνίδι, ενώ η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μέσα στη τάξη. Οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο από την οικογένεια. Το διαδίκτυο είναι ταυτισμένο με το μάθημα της πληροφορικής και η πρόσβαση γίνεται μόνο από τους υπολογιστές του εργαστηρίου πληροφορικής.
(Πλήθος ανακτήσεων: 393)