“MediAR”: Μία ενότητα επαυξημένης πραγματικότητας για την καλλιέργεια του εγγραμματισμού στα Μ.Μ.Ε. στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Η ανάδυση της τεχνολογίας της επαυξημένης πραγματικότητας έχει καταστήσει εφικτή τη δυνατότητα εμπλουτισμού των έντυπων βιβλίων με πολυμεσικό υλικό που μπορεί να θεαθεί με τη χρήση σύγχρονων συσκευών κινητής τεχνολογίας. Παρά τα θετικά ευρήματα για τη μαθησιακή επίδραση των επαυξημένων βιβλίων, απουσιάζουν σχετικές ερευνητικές προσπάθειες από την ελληνική εκπαίδευση. Η παρούσα εργασία, υιοθετώντας τη μεθοδολογία της έρευνας που βασίζεται στον σχεδιασμό, στοχεύει στην παρουσίαση της ανάπτυξης και της αξιολόγησης της ενότητας κινητής επαυξημένης πραγματικότητας “MediAR”. Αυτή αξιοποιεί σελίδες του σχολικού βιβλίου για τη Μελέτη Περιβάλλοντος της Δ΄ τάξης, οι οποίες εμφανίζονται επαυξημένες με ψηφιακό υλικό. Η αξιοποίηση της ενότητας “MediAR” είναι ενταγμένη σε ένα σενάριο κινητής μάθησης που εμπλέκει τους μαθητές σε δραστηριότητες κατανάλωσης και παραγωγής «μιντιακών» κειμένων, ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες εγγραμματισμού στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν την ευκολία χρήσης και εκμάθησης της χρήσης της, καθώς και τη δυνατότητά της να αποτελέσει χρήσιμο μαθησιακό εργαλείο.
(Πλήθος ανακτήσεων: 84)