Εργαστήριο: Μεθοδολογία FERTILE: Σχεδιασμός διαθεματικών projects εκπαιδευτικής ρομποτικής και τέχνης για την καλλιέργεια Υπολογιστικής Σκέψης με την αξιοποίηση προσομοιωτών εκπαιδευτικής ρομποτικής

Η ανάδειξη της Υπολογιστικής Σκέψης (ΥΣ) ως γέφυρας μεταξύ της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (ΕΡ) και των Τεχνών, η πρόσθετη παιδαγωγική αξία της χρήσης προσομοιωτών ΕΡ και η ανάγκη για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό διαθεματικών σεναρίων που ισότιμα εμπλέκουν ΕΡ και Τέχνες σε μικτό πλαίσιο μάθησης οδήγησαν στην δημιουργία της μεθοδολογίας FERTILE (δείτε εδώ https://fertile-project.eu/fertilemethodology/). Το εργαστήριο στοχεύει στην εξοικείωση των συμμετεχόντων στον σχεδιασμό διαθεματικών project ΕΡ και Τέχνης για την καλλιέργια ΥΣ μέσω της μεθοδολογίας FERTILE. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου η μορφή Τέχνης που υιοθετείται είναι το θέατρο. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες εμπλέκονται στο σχεδιασμό διαθεματικών project μέσα από δραστηριότητες που οργανώνονται σε 3 φάσεις (δείτε εδώ https://fertile-project.eu/trainingmaterial/ για το υλικό του εργαστηρίου «FERTILE - Workshop on Arts Education combined with Robotics»): 1. αρχικά οι συμμετέχοντες μέσω εισαγωγικών θεατρικών παιχνιδιών και τεχνικών «παγωμένης εικόνας» γνωρίζονται και εισάγονται στους βασικούς άξονες της μεθοδολογίας FERTILE: την ΥΣ, τη διαθεματικότητα και τη μικτή μάθηση. Εξοικειώνονται με δύο ρομποτικές τεχνολογίες, Thymio και micro:bit και μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων αξιοποιούν ημιτελή ρομπότ-αράχνες (Α’ Φάση). 2. στη συνέχεια πειραματίζονται με τους προσομοιωτές ΕΡ, Thymio Suite και MakeCode, καθώς προγραμματίζουν τις συμπεριφορές των ρομπότ προκειμένου να ανταποκριθούν σε αυτοσχεδιασμούς με τα ρομπότ ως βασικούς ήρωες. Ταυτόχρονα, αξιοποιούνται τεχνικές σωματικού θεάτρου και αυτοσχεδιασμού και οι συμμετέχοντες ζωντανεύουν τις ιστορίες των ρομπότ με το σώμα (Β’ Φάση). 3. τέλος, οι ομάδες παρουσιάζουν τους αυτοσχεδιασμούς, δίνουν ανατροφόδότηση και αξιολογούν τη διαδικασία σχεδιασμού με βάση τη μεθοδολογία FERTILE (Γ’ Φάση).
(Πλήθος ανακτήσεων: 0)