Καλλιέργεια των παραμέτρων της αλγοριθμικής σκέψης μέσα από την Εκπαιδευτική Ρομποτική, τη μέθοδο της σκαλωσιάς και τον οπτικό προγραμματισμό

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξεταστεί η επίδραση που μπορεί να έχει η Εκπαιδευτική Ρομποτική (ΕΡ) και πιο συγκεκριμένα η χρήση του οπτικού προγραμματισμού, η τεχνική της σκαλωσιάς και η κατασκευή ρομπότ στην ανάπτυξη/ενίσχυση της αλγοριθμικής σκέψης των μαθητών της Γ’ τάξης δημοσίου Δημοτικού σχολείου των Γρεβενών, κατά το σχολικό έτος 2022-2023. Όλοι οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες συμμετείχαν σε τέσσερις συνεχόμενες παρεμβάσεις, που η κάθε μία είχε διάρκεια ένα διδακτικό δίωρο. Η αξιολόγηση των μαθητών πραγματοποιήθηκε μέσα από ένα προ-μετά τεστ, από τέσσερα Φ. Ε. και από τις παρατηρήσεις της ερευνήτριας. Τα δεδομένα επεξεργάστηκαν με στατιστικούς ελέγχους, μέσω του SPSS και φανέρωσαν πως ενισχύουν στατιστικά σημαντικά την αλγοριθμική σκέψη των μαθητών της Γ’ Δημοτικού. Η συμβολή της παρούσας έρευνας είναι ότι ακόμη και μαθητές μικρής ηλικίας μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα Lego WeDo 2.0, καθώς και τη γλώσσα του οπτικού προγραμματισμού και να δημιουργήσουν αλγορίθμους.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)